دو میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۶۲ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی کردستان هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد دو میلیون و ۸۸۸ هزار و ۱۶۲ نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات پارلمانی کردستان هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، شورای کمیسیون عالی انتخابات عراق نمونه کارتهای رای گیری برای شرکت در انتخابات آتی پارلمان کردستان را که قرار است در تاریخ ۲۰ اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود، تایید کرد.

در بیانیه کمیسیون عالی انتخابات عراق آمده است  چهار نمونه کارت رای گیری برای حوزه‌های انتخاباتی اربیل، سلیمانیه، دهوک و حلبچه تایید شده است.

بر اساس آمارهای کمیسیون عالی انتخابات دو میلیون ۸۸۸ هزار و ۱۶۲ نفر واجد شرایط رای دادن به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی کردستان هستند و کارت بایومتریک (کارت هویتی) رای دادن را تحویل گرفته‌اند همزمان یک هزار و ۴۲۷ پایگاه و هفت هزار و ۴۷ شعب رای گیری برای برگزاری روند انتخابات آماده شده‌اند.

تعداد رای دهندگان در استان اربیل یک میلیون و ۱۶ هزار و ۳۵۷ هستند که ۹۲۸ هزار و ۸۲۳ نفر از آنها جز رای دهندگان عمومی و ۸۲ هزار و ۵۲۵ نفر دیگر جز رای دهندگان خصوصی هستند.

این کمیسیون اعلام کرد تعداد رای دهندگان در استان سلیمانیه یک میلیون و ۱۴۶ هزار و ۵۳۰ نفر هستند که از این تعداد یک میلیون و سه هزار و ۷۷۲ نفر جز رای دهندگان عمومی و ۷۴ هزار و ۱۵ نفر جز رای دهندگان خصوصی هستند.

این کمیسیون همچنین در خصوص آمار رای دهندگان در استان اربیل نیز اعلام کرد تعداد رای دهندگان در این استان ۷۳۸ هزار و ۱۹۳ نف  هستند از این تعداد ۶۸۰ هزار و ۴۴۳ نفر جز رای دهندگان عمومی و ۵۵ هزار و ۱۰۰ نفر جز واجدین شرایط رای دادن در ردیف رای دهندگان خصوصی می‌باشند. و همچنین جمع کل رای دهندگان در استان حلبچه ۶۲ هزار و ۵۸۴ نفر می‌باشند که ۵۹ هزار و ۵ نفر واجد شرایط رای دادن در ردیف رای دهندگان عمومی و ۵۷۹ نفر نیز جز رای دهنندگان خصوص هستند.

کد خبر 2773451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha