٣٥ درصد ماسک های فروش در سطح بازار آلوده هستند

سرویس آذربایجان غربی- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در اقدامی هوشمندانه برای اولین بار در سطح کشور به نمونه برداری از ماسک های فروش در سطح بازار اقدام شد و نتایج به دست آمده نشان داد 35 درصد ازماسک های موجود آلوده بودند.

به گزارش کردپرس، دکتر غفارزاده در یک گفت و گوی رادیویی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت صد چندان برابر استفاده از اقلام سلامت محور به خصوص ماسک در جلوگیری از انتقال بیماری کووید 19نقش و رسالت معاونت غذا و دارو در کنترل کیفیت اقلام حفاظت فردی پررنگ تر شد.

او افزود: در این راستا سازمان غذا و دارو به عنوان تنها مرجع صدور مجوز و کنترل اقلام سلامت محور از اوایل شیوع بیماری کرونا تصمیم به صدور مجوزها نمود ولی با عنایت به اینکه در زمان اغاز این پاندمی و محدود بودن کارخانجات تولیدی ماسک و دستکش، شروع تولیدات با حداقل استانداردها انجام ولی با گذر زمان استانداردها به جهت افزایش کیفیت سختگیرانه تر شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار داشت : در شرایط کنونی که بهترین وسیله جهت ایمنی افراد درجلوگیری از ابتلا به بیماری استفاده از ماسک است، معاونت غذا و دارو به جهت دارا بودن امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی در اقدامی هوشمندانه برای اولین بار در سطح کشور به نمونه برداری از ماسک های فروش در سطح بازار اقدام کرد.

غفارزاده افزود: نتایج به دست آمده حاکی از آلوده بودن 35درصد ازماسک های موجود بود و از تعداد نمونه های آلوده نیز 50 درصد ماسک ها فاقد مشخصات مندرج روی بسته بندی بودند لذا نکته قابل تامل دقت در حین خرید ماسک و درج برچسب اصالت اقلام سلامت محور است.

او تاکید کرد: با توجه به تجزیه و تحلیل نتایج آزمایشگاهی از کلیه همشهریان خواهشمندیم در زمان خرید ماسک یا هر وسیله دیگر حتما به درج مشخصات و برچسب اصالت درج شده بر روی محصول دقت نموده و با استفاده از نرم افزار بسیار کاربردی TTAC از اصل بودن جنس خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.

غفارزاده در پایان گفت: در ماه جاری با تلاش ها و زحمات همکاران این معاونت تعداد 53 هزار عدد ماسک غیر مجاز از شرکت های توزیعی کشف و افراد خاطی جهت تشکیل پرونده قضایی به دادگاه معرفی شدند .

کد خبر 12655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha