حجم و وسعت دریاچه ارومیه همچنان بر مدار کاهشی!

سرویس آذربایجان غربی- بر اساس اعلام ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، وسعت دریاچه ارومیه در اول مرداد ماه به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ٦٥٦ کیلومتر و حجم آن ١.٩٨ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش کردپرس، بر اساس اعلام ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، آخرین وضعیت دریاچه در اول مرداد ماه ١٤٠٠ نشان می دهد که تراز دریاچه ١٢٧٠.٩٦ متر است و نسبت به مشابه سال گذشته که ١٢٧١.٥٥ متر ثبت شده است.

حجم کنونی دریاچه ارومیه ٣ میلیارد و ٧٢ میلیون مترمکعب است که با کاهش ١.٩٨ میلیارد مترمکعبی مواجه است چرا که در مدت مشابه سال گذشته حجم آن ٥ میلیارد و ٧٠ میلیون مترمکعب بوده است.

وسعت دریاچه ارومیه نیز ٦٥٦ کیلومتر کاهش یافته است. اکنون دریاچه ارومیه ٢ هزار و ٨٤٥ کیلومترمربع وسعت دارد در حالی که در مشابه سال گذشته این وسعت به ٣ هزار و ٥٠١ کیلومترمربع رسیده بود.

در محاسبات تراز اکولوژیک دریاچه نیز تراز دریاچه ١٢٧٤.١٠ متر، وسعت آن ٤ هزار و ٦٣٥ کیلومترمربع و حجم آبی آن ١٥ میلیارد و ٥٠ میلیون مترمکعب آورده شده است.

حجم دریاچه ارومیه در ٧ تیر ماه سال جاری که اولین آمار ارائه شده توسط ستاد احیای دریاچه در تیر ماه ١٤٠٠ محسوب می شود، ٤ میلیارد و ٢٤ میلیون مترمکعب بود و وسعت دریاچه هم در آن زمان ٣ هزار و ٤٢٢ کیلومتر مربع بوده است.

دریاچه ارومیه به نسبت یک ماه گذشته نیز در حجم و وسعت با کاهش روبه رو شده است. امسال به دلیل شرایط خشکسالی حق آبه دریاچه ارومیه تنها در اوایل بهار جاری شد و پس از آن به دلیل اولویت آب شرب و کشاورزی، رهاسازی آب به دریاچه ارومیه متوقف شد.

کد خبر 13957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha