ترکیه از نبود اجماع میان گروههای سوری سوءاستفاده می کند

سرویس سوریه-سخنگوی مجلس سوریه دموکراتیک گفت:ترکیه از فضای درگیری، بی‌ثباتی و نبود اجماع در میان جریانات سوریه سوء استفاده و از هرگونه اجماع داخلی سوری‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش کُردپرس، یک مقام در شورای دموکراتیک سوریه (SDC) روز گذشته گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه به طور جدی تهدیدات ترکیه علیه شمال شرق سوریه را زیر نظر دارند.

امجد عثمان، سخنگوی رسمی شورای سوریه دموکراتیک گفت: «ترکیه همچنان بر اجرای پروژه توسعه طلبی خود با تکیه بر جناح‌های افراطی جدا شده از جهان متمدن اصرار دارد».

وی خاطرنشان کرد که شورای دموکراتیک سوریه این تخلفات و تهدیدها را زیر نظر دارد.

آمنه عمر، رئیس مشترک شورای سوریه دموکراتیک، در گفت‌وگویی با رسانه‌های شمال سوریه، گفت:یکی از اولویت هایی که در سفرهای دیپلماتیک بر آن متمرکز هستیم، این موضوع است که«جامعه بین‌الملل باید نسبت به ادامه حملات ترکیه به شمال شرق سوریه موضع روشنی داشته باشد.»

امجد عثمان در گفتگو با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: «ترکیه از فضای درگیری، بی‌ثباتی و نبود اجماع داخلی در میان سوری‌ها سوء استفاده می‌کند و از هرگونه اجماع سوریه جلوگیری می‌کند».

وی معتقد است که ترکیه با مداخله و تغییر ماهیت جمعیتی، فرصت دستیابی به ثبات سیاسی از طریق تفاهم داخلی سوری‌ها و به ویژه با جلوگیری از حضور کُردها در مذاکرات کاهش می دهد.

امجد عثمان روسيه و ايالات متحده آمريكا را مسئول مقابله با سياست‌های توسعه‌طلبانه و متوقف كردن تهديدات تركيه عليه مناطق اداره خودمختار شمال و شرق سوریه دانست.

وی از سوری ها خواست تا "اختلافات عمیق خود را کنار بگذارند و فرمولی بیابند تا منافع سوری‌ها تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد به منافع ملی مستلزم یک اراده مشترک بالا از همه طرف است.

کد خبر 20523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha