اظهارات مسئولان حزب دمکرات کردستان علیه دادگاه فدرال متناسب با منافع سیاسی کشور نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو چارچوب هماهنگی و نماینده مجلس عراق با درخواست از دادگاه عالی فدرال عراق درخصوص پاسخگویی به اظهارات برخی از مسئولان حزب دمکرات کردستان علیه این دادگاه، گفت: دادگاه فدرال از فروپاشی روند سیاسی در عراق جلوگیری کرده است.

به گزارش کردپرس، محمدالبلاداوی در گفتگو با خبرگزاری«المعلومه» با اشاره به اینکه دستگاه قضایی عراق براساس چارچوب های حقوقی و قانون اساسی عراق  در همه پرونده ها اقدام می کند، افزود: دادگاه عالی فدرال عراق به مثابه سد مستحکمی در برابر بسیاری از توطئەهایی است که برای بی ثبات کردن اوضاع سیاسی درعراق عمل می کنند.

البلداوی با تاکید براینکه با حمله به دادگاه عالی فدرال باید براساس قانون مقابله شود، تصریح کرد: عدم پاسخگویی به اتهامات علیه دادگاه فدرال، زمینه را برای  حملات مجدد به این دادگاه هموار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اظهارات مسئولان حزب دمکرات کردستان علیه دادگاه فدرال متناسب با منافع سیاسی کشور نیست، پاسخگویی این دادگاه به اظهارات مسعود بارزانی،  رئیس حزب دمکرات کردستان را خواستار شد.

 گفتنی است که مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان پیشتر در مصاحبەای تلویزیونی، احکام اخیر دادگاه فدرال در خصوص اقلیم کردستان را مغرضانه توصیف کرده بود.

کد خبر 2767667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha