میانجیگری ایران بغداد و اربیل، شاخص ترین پرونده های سفر آینده رئیسی به عراق خواهد بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- محما خلیل، عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق،در واکنش به سفر آینده ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به عراق گفت: میانجیگری ایران بین بغداد و اربیل از شاخص ترین پرونده های این سفرخواهد بود.

به گزارش کردپرس، محماخلیل، عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در مجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با بیان اینکه سفر آتی رئیس‌جمهور ایران به عراق با توجه به شرایط منطقه و روابط مهم بین بغداد و تهران انجام می گیرد، سفر اخیر نچیروان بارزانی، رئیس‌ اقلیم کردستان را به ایران یاد آورشد.

محما خلیل با تاکید براینکه «ما با ایران که در اکثر اوقات دردوران  مبارزه با رژیم دیکتاتوری و داعش در کنار ما ایستاده است، روابط تاریخی داریم،گفت: این دیدار رئیسی اکثر مشکلات را حل خواهد کرد».

وی تاکید کرد: بغداد و اربیل علاقه مند به توسعه روابط با تهران هستند و ایران  نیز برای کاهش شکاف ها بین دولتهای مرکزی و اقلیم کردستان تلاش می کند.

گفتنی است که نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان پیشتر، از سفر آتی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به عراق و از جمله سفر به اقلیم کردستان خبر داده بود.

کد خبر 2770384

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha