مرکز فرهنگی «چاودیر»: سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان دروغگو است

مرکز فرهنگی چاودیر در پاسخ به برخی از اظهارات سعدی احمد پیره سخنگوی اتحادیه میهنی اعلام کرد مام جلال با لحنی طنزآمیز در خصوص سعدی احمد پیره گفته است اگر خواستید به کسی یا جناحی دروغی نسبت دهید سعدی را مامور این کار کنید او می‌داند چطور دروغ بگوید. این مرکز تاکید کرد که احمد پیره در فاصله ۵ دقیقه ۵ بار دروغ گفت.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری باسنیوز، روز یکشنبه مرکز فرهنگی چاودیر بخش پژوهشی این مرکز در پاسخ به اظهارات سعدی احمد پیره گفت: «هزاران رحمت به مام جلال، بارها طنز آمیز نظرات خود را  بیان می‌کرد یکی از این افرادی که مکرراً  به صورت طنز نام او را به زبان می‌آورد سعدی احمد پیره بود و می‌گفت سعدی پیره می‌داند چطور دروغ بگوید اگر خواستید به کسی یا جناحی دروغی نسبت دهید با خیال راحت او را مامور این کار کنید».

مرکز فرهنگی چاودیر در خصوص پاسخ به برخی از اظهارات سعدی احمد پیره اعلام کرد سعدی احمد پیره در گفتگو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی در زمان ۵ دقیقه ۵ بار دروغ گفت.

این مرکز افزود این دروغهای شامل این موارد می‌باشند:

  1. مراکز «چاودیر» و «گلاویژ «جز اموال اتحادیه میهنی هستند.
  2. اتحادیه میهنی کردستان مرکز چاودیر را تامین مالی می‌کند.
  3. ملابختیار خود گفته است من جز اتحادیه میهنی کردستان نیستم.
  4. اتحادیه میهنی کردستان حق دارد که اموال خود را پس بگیرد.
  5. گویا آداب برادری را خوب می‌داند.

سپس مرکز «چاودیر» پاسخ این اظهارات داد و اعلام کرد در خصوص مورد اول تنها می‌گوییم وزارت اقتصاد و دارایی یا شهرداری یا خود وزارت فرهنگ با ارائه سند اثبات کنند که مکان این مرکز جز اموال اتحادیه میهنی است. حزب خلق در این ساختمان پس از قیام کردستان حضور داشت. اتحادیه میهنی کردستان از طریق شهید «بابه طاهر» آن را تصرف کرده است مگر این که در سلیمانیه به صورت پنهانی اقدامی در این رابطه انجام گرفته باشد وگرنه در طول بیش از ۱۱ سال که مراکز «چاودیر» و «گلاویژ» در این ساختمان هستند، ندانسته‌اند این مکان به اتحادیه  میهنی تعلق دارد.

این مرکز در پاسخ به مورد دوم نیز اشاره کرد بدون تردید قبل از بیمار شدن مام جلال هزینه‌های مرکز «گلاویژ» و فستیوال با حمایت و دستور مام جلال تامین می‌شدند اما پس از بیمار شدن ایشان این حمایتها به طور کلی قطع شدند و تنها در سطح اندکی آن هم اسکان مهمانان در هتل در دو فیستوال بود و حمایت مالی روزنامه چاودیر و مجله گلاویژ را قطع کردند، و هیچگونه حمایت مالی از فعالیتهای مرکز چاودیر صورت نگرفت. به نظر می‌رسد حافظه احمد پیره تحت تاثیر دروغ گفتن ضعیف شده است وگرنه سه سال پیش در دیدار رئیس اتحادیه میهنی با «عبدالطیف سلفی» در تلویزیون اعلام کرد حقوق و بودجه مرکز «چاودیر» را قطع کرده‌ام. ملابختیار در خصوص این اظهارات بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد سعدی احمد پیره تمام تصمیمات رئیس اتحادیه میهنی را به دقت و با جزئیات حفظ است پس چطور نمی‌داند که حقوق و بودجه  این مرکز از قبل قطع شده است؟

این مرکز در خصوص مورد سوم که پیره ادعا می‌کند ملابختیار خود شخصا می‌گوید که من جز اتحادیه میهنی نیستم اعلام کرد، تنها این مطلب را می‌گوییم که ای کاش این آقای پیره به متنی یا سخنی از ملابختیار اشاره می‌کرد که ثابت کند در کجا ملابختیار چنین حرفی زده است؟ هر فرد کُرد و سیاستمداری می‌داند که ملابختیار بارها گفته است که من عضو اتحادیه میهنی کردستان هستم این حزب باید به چند پلتفرمی باز گردد حتی در کتاب خودش با عنوان «به جای حافظه» برای اولین بار این نظر خود را ارائه داده است. در این باره تنها می‌پرسیم: مشخص شده که در داخل اتحادیه میهنی تنها فرصت طلبان (پوپولیستها) و ناسپاسان از تصرف مرکز فرهنگی چاودیر خوشحال هستند آیا این احتمال وجود داشته باشد که سعدی پیره  فراموش کرده باشد با آن سخنان مردم را آسوده خاطر کرده است؟

«چاودیر» در پاسخ به دروغ چهارم سعدی پیره که گفته است اتحادیه میهنی این حق را دارد که اموال خود را بازپس بگیرد اعلام کرد فرض کنیم این سخن احمد پیره درست باشد خوب آیا بحث و تصمیم گیری در خصوص این مورد در دفتر سیاسی و اعلام درست و اصولی تخلیه مکان به این مرکز امکانپذیر نبود؟ جز با اعزام نیروی کوماندو و تصرف مرکز و خانه ملابختیار در خانقین!؟

مرکز چاودیر به آخرین مورد نیز می‌پردازد که احمد پیره بیان می‌دارد: «من آداب برادری را می‌دانم ملابختیار که زندانی نشده است» این پاسخ مصداق کامل نقض آداب برادری است ملابختیار ۴۰ است که سعدی پیره را می‌شناسد، رعایت اصول برادری این بود که بگویی دلیل تصرف مرکز چاودیر تصمیم دفتر سیاسی نبوده است از این رو از جزئیات بی خبر هستم و نمی‌خواهم در این باره پاسخی بدهم!؟ ارائه چنین اظهاراتی از سوی احمد پیره جز بی احترامی و نقض اصول برادری چیز دیگر نیست.

مرکز چاودیر با تعجب می‌پرسد آقای پیره اکنون که این همه دروغ را به مرکز فرهنگی چاودیر و شخص ملابختیار نسبت می‌دهی پس چرا زمانی که جنبش تغییر جدا شد سکوت کردی؟ پس چرا وقتی ائتلاف دموکراسی دکتر برهم صالح جدا شد زبان به سخن باز نکردی؟ یعنی به نظر شما پایگاه «چاودیر» برای اتحادیه میهنی خطرناک بود؟

این مرکز در ادامه خطاب به احمد پیره اعلام کرد به تعلیق چاودیر افتخار نکنید زیرا این یک مسئولیت تاریخی است و نمی‌توانید این کار و نقض اصول دموکراسی را توجیه کنید، اگرچه می‌دانیم به گفته مام جلال سعدی احمد پیره می‌داند چطور دروغ بگوید.

کد خبر 2775580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha