۱۴۰۰ واحد مسکن ملی در ایلام ساخته می شود / ثبت نام جهش تولید مسکن به زودی

سرویس ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جلسه‌ی رفع موانع اجرایی طرح اقدام ملی مسکن، از اجرایی شدن احداث ۱۴۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب ۶۲ پروژه خبر داد و گفت: پروانه احداث ۸۷۰ واحد نیز صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عبدالله بهادری اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۵هکتار زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده و مراحل احداث ۱۴۰۰ واحد مسکونی توسط کارگزاری‌ها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده و تا کنون پروانه ۸۷۰ واحد ساختمانی به این منظور صادر و ۵۶۳ واحد نیز انتظار صدور پروانه قرار دارد.

وی هدف از تشکیل جلسات با مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در ساخت مسکن را رفع موانع اجرایی و تسریع روند مراحل اداری طبق قوانین و مقررات عنوان کرد و گفت: با راهکارهای بررسی شده در این جلسات شاهد تسریع جهش تولید مسکن در استان خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهر های استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱طبق قانون جهش تولید مسکن را ۱۴ هزار و ۶۲ واحد عنوان کرد و گفت: برای احداث این میزان واحد مسکونی تاکنون ۵۰ هزار و ۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث ۲۹۳۹ واحد مسکونی را دارد و برای تأمین زمین مابقی واحدهای در نظر گرفته شده ۱ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام است که در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: با تأمین زمین مورد نیاز به زودی ثبت نام جهش تولید مسکن در سایر شهرهای استان نیز در در سامانه www.saman.mrud.ir آغاز و اطلاع رسانی خواهد شد

کد خبر 20847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha