تلاش جدی به منظور رفع مشکلات مربوط به حقوق و بودجه اقلیم کردستان وجود دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_معاون نخست وزیر دولت اقلیم کردستان در دیدار با نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل با بیان اینکه تلاش جدی برای حل مشکلات حقوق و بودجه در اقلیم کردستان وجود دارد و مذاکرات در این باره ادامه دارند افزود باید فوری در خصوص حل مشکل حقوق به توافق برسیم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، به گزارش بیانیه دفتر معاونت نخست وزیر اقلیم کردستان در این دیدار برچگونگی توسعه روابط اقلیم کردستان و ایران به ویژه در زمینه تجاری تاکید شد و در همین راستا نحوه حل مشکلات پیش روی شرکت های ایرانی و فراهم نمودن شرایط آسان برای فعالیت  آنها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

قباد طالبانی معاون نخست وزیر دولت اقلیم کردستان اعلام کرد فرصت های بزرگی برای سرمایه گذاری در زمینه مختلف در اقلیم کردستان وجود دارد و دولت اقلیم کردستان تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم می کند. در مقابل سرکنسول ایران نیز از آمادگی کشورش برای فراهم نمودن شرایط آسان برای تجارت اقلیم کردستان و تقویت روابط تجاری دو طرف خبر داد.

قباد طالبانی با بیان اینکه تلاش های جدی برای حل مسئله حقوق و بودجه اقلیم کردستان وجود دارد و مذاکرات ادامه دارند افزود: حداقل باید هرچه زودتر بر سر موضوع حقوق ها به توافق برسیم. و بغداد نیز باید این موضوع را درک کند که مسئله حقوق نباید با سایر مسائل بین اقلیم کردستان و بغداد توام شود.

در این دیدار همچنین درباره انتخابات شوراهای استانی عراق بویژه در کرکوک بحث و تبادل نظر شد و دو طرف ابراز امیدواری کردند که روند انتخابات در فضایی آرام برگزار شود و نتایج آن به نفع همه شهروندان عراقی باشد.

وی در خصوص وضعیت کرکوک اعلام کرد در حال حاضر میان اقلیتهای کرکوک عملکرد تبعیض آمیز وجود دارد، پس از برگزاری انتخابات باید شرایطی فراهم شود که همه اقلیتها مطمئن باشند که تحت هیچ شرایطی در حاشیه قرار نخواهند گرفت و به دور از تبعیض و نابرابری به آنها خدمت خواهد شد.».

کد خبر 2763828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha