حمله هوایی ارتش عراق به ارتفاعات «دوزخورماتو» و  کشته شدن جنگجویان داعش

سرویس عرا ق و اقلیم کردستان_فرمانده عملیاتهای مشترک عراق اعلام کرد هواپیماهای جنگی عراق اطرف چندین روستا در «دوزخورماتو» را بمباران کردند که بر اثر آن چند تن از نیروهای داعش کشته شدند و چندین مخفیگاه آنها نابود شد، مسئول فرماندهی تیپ ۱۴۴ پیشمرگه اعلام کرد در این حمله سه مکان مورد هدف قرار گرفته‌اند و هنوز معلوم نیست چند نفر از نیروهای داعش کشته شده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری روداو، شامگاه پنجشنبه تاریخ ۲۰۲۳/۱۱/۳۰ «جمال وارانی» فرمانده تیپ ۱۴۴ پیشمرگه به شبکه روداو اعلام کرد هواپیماهای ارتش عراق سه هدف را در منطقه دوزخورماتو که در حوالی روستاهای«پلکانه» و شوراو و پیرامون دره اوسپی بودند، بمباران کردند.

فرمانده عملیاتهای مشترک عراق در بیانیه‌ای درخصوص این حمله اعلام کرد هواپیماهای جنگی عراق تعدادی از پایگاههای و جنگجویان داعش را در رشته‌کوههای روستای پلکانه در دوز خورماتور مورد هدف قرار دادند که این حمله تعدادی کشته بر جای گذاشت و چندین مخفیگاه و انبار پشتیبانی و لجستیکی این گروه منهدم شدند.

وی اشاره کرد این حمله براساس اطلاعاتی که به  دستگاههای اطلاعاتی رسیده است و با هماهنگی مرکز هدف گیری عملیاتهای مشترک انجام گرفته است.

پس از رویداد ۱۶ اکتبر سال ۲۰۱۷، شکاف امنیتی میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه ایجاد شده است. با وجود اینکه بارها توافقات و نشستهای متعددی برای تشکیل نیروی مشترک برگزار شده است، اما این توافقات به مرحله اجرایی نرسیده‌اند.

برخی از روستاهای دوزخورماتو پس از تصرف موصل در سال ۲۰۱۷ توسط برخی از فراریان مسلح داعش به پایگاه  این نیروها بدل  شده اند  و بارها از این مناطق  که به ناحیه  کفری از اداره مستقل گرمیان نزدیک است  شهروندان و نیروهای پیشمرگه مورد حمله آنها قرار گرفته‌اند.

کد خبر 2763858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha