درخواست یکی از رهبران سابق اتحادیه میهنی کردستان از مسعود بارزانی برای سفر به بغداد و کناره گیری احزاب  کُرد از مجلس و دولت 

سرویس عراق و اقلیم کردستان_یکی از رهبران سابق اتحادیه میهنی کردستان بار ارسال پیامی به مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان از او خواست که شخصا به بغداد برود و سرنوشت مشکلات میان اقلیم کردستان و بغداد را مشخص کند وی در این باره افزود اگر توافقی در کار نیست احزاب کُرد از دولت و مجلس کناره گیری کنند و تاکید کرد بغداد با چنین سیاستی می‌خواهد فرودگاه اربیل را نیز به سرنوشت فرودگاه سلیمانیه دچار کند و این فرودگاه را به طور کلی تعطیل کند و روابط اقلیم کردستان را با بیرون قطع نماید.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، بهروز گلالی یکی از رهبران سابق اتحادیه میهنی در مقاله‌ای که در شارپرس منتشر کرده است اشاره کرده که حملات روزانه به فرودگاههای اربیل و حریر تنها هدف قراردادن مواضع نیروهای آمریکایی نیست بلکه ناشی از سیاستی خصمانه دولت بغداد است و هدف حمله مستقیم به منطقه ما و سیاست کردستانی است و می‌خواهند سرنوشت فرودگاه اربیل را به سرنوشت فرودگاه سلیمانیه دچار کنند و روابط اقلیم کردستان را با خارج قطع کنند.

گلالی در مقاله خود نوشته است رهبران کُرد به ویژه آقای مسعود بارزانی باید چنین اهانتهایی را که عراق به اقلیم کردستان روا می‌دارد نپذیرد یا اینکه به طور کامل از پارلمان و دولت بغداد کناره گیری کنند و یا خود شخصا به بغداد برود و با مقامات عراقی گفتگوهای جدی انجام دهد.

وی اعلام کرد در اینجا سوالی را مطرح می‌کنم آیا مواضع و منافع آمریکاییها تنها در فرودگاههای اربیل و حریر وجود دارند؟ تا نیروهایی که احزاب شیعه وسنی داخل مجلس عراق را حمایت می‌کنند هر روز پهباد و نیروهای داعش را برعلیه پایتخت و مناطق اقلیم کردستان به کار ببندند. به نظر بنده خیر بغداد از طریق این گروهها قصد دارد به بهانه حضور نیروهای آمریکایی در اربیل و حریر، اقلیم کردستان و دولتش را محک بزند و اگر بتواند اقلیم را نابود کند.

وی با اشاره به دادگاه فدرال اعلام کرد دادگاه فدرال پارلمان ما را تعطیل کرد و دولت را فلج کرد و تولید نفت ما را متوقف کرد اگرچه من هیچ وقت با سیاست شکست خورده اقتصاد مستقل موافق نبوده و نخواهم بود، از همان ابتدا در برابر آن ایستادگی کرده‌ام سیاست من درخصوص فروش مستقل نفت درست از آب درآمد بدون شک چیزی به صدور حکم دادگاه فدرال مبنی بر اینکه اعلام کند مسعود بارزانی هم باید کناره گیری کند و نیرویی را برای مقابله با مقامات کنونی اتحادیه میهنی کردستان علم کند، باقی نمانده است، واقعا نمی‌دانم حزب دمکرات کردستان با حمایت «خمیس خنجر» و «محمد حلبوسی» و اتحادیه میهنی با «حمایت خزعلی» و «ریان کلدانی» می خواهند از اقلیم کردستان محافظت کنند؟

بهروز گلالی یادآوری کرد لازم است به خاطر داشته باشیم که مام جلال و مسعود بارزانی مراجع ملی و حتی عراقی بودند و در بغداد به خاطر کُردها و عربها و همه اقلیتها عراقی مذاکره می‌کردند اما اکنون دادگاه فدرال مرجع کُرد شده‌ است مذاکره کنندگان ما نیز در میان کردها و بغداد به تعدادی کارمند درجه سوم در دفتر نخست وزیری اقلیم کردستان تبدیل شده‌اند این چه سیاستی است؟ نباید از خود بپرسیم که آیا مشکلات ما به عقب برنگشته است؟
وی تاکید کرد براستی زمان آن فرا رسیده است که آقای مسعود بارزانی حرکتی انجام دهد و به بغداد برود و با مقامات بغداد به طور جدی گفتگو کند دولت بغداد بر روی سه ستون استوار است احزاب شیعه و احزاب سنی و احزاب کِرد. اگر با هم به توافق رسیده که چه خوب در غیر اینصورت یک تصمیم جسورانه اتخاذ کنند و احزاب کُرد از سیاست بغداد و مجلس و دولت عراق کناره گیری کنند، با این اقدام دنیا به آخر نمی‌رسد؟ بگذار ببینم دولت فعلی بغداد بدون کُردها چه کار می‌تواند انجام دهد چون این دولت به دست کشورهای دیگر می‌چرخد.

درپایان این نوشته بهروز گلال تاکید می‌کند به نظر من دولت سودانی از همه دولتهای دیگر عراق در برابر اقلیم کردستان عملکرد بدتری داشته است چون دولتهای دیگر در ظاهر و باطن دشمنی می‌کردند اما سودانی با ظاهری آرام وبه دلیل وجود این دادگاه ناروا و ناعادلانه کردها را از حقوق خود محروم می‌کند و خود را در ظاهر دوست نشان می‌دهد اما من اطمینان دارم که سیاست ایطار تنسیقی (متشکل از دولت قانون، فتح و چند حزب دیگر شیعه ) را عملی می‌کنند. پس چرا ماده‌های مربوط به عربی سازی را اجرا نمی‌کنند؟ چرا حاضر نیستند مشکلات پیشمرگه را برطرف کنند؟ چرا هر روز کُردها را به خاطر حقوق مسخره می‌کنند؟ به نظر من دولت فعلی بغداد بدترین کابینه علیه کُردها است چون برنامه‌های کشورهای منطقه و احزاب شیعه را در خصوص اقلیم کردستان پیاده می‌کند.

کد خبر 2764216

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha