اگر تحریمهایی که اقلیم کردستان اکنون با آن روبرو است، علیه کشور دیگری رخ می داد،  این کشور به طور کامل فرو می ریخت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده پیشین حزب دمکرات کردستان در پارلمان کردستان، گفت: اگر تحریمهایی که اقلیم کردستان در مرحله کنونی  با آن روبرو است، علیه کشور یا نهاد دیگری رخ می داد،  این نهاد یا کشور به طور کامل فرو می ریخت.

به گزارش کردپرس، ریبواربابکی درگفتگو با خبرگزاری«بغداد الیوم» گفت: مدیریت خردمندانه اقلیم کردستان، روابطی که ازآن بهره می برد، گشایشی که  به دنیای خارج دارد و عدم مداخله در مسائل و مواردی که به آن مربوط نمی‌شود، همه این موارد به توسعه اقلیم کردستان و غلبه بر بحران های مختلف انجامیده است.

بابکی افزود: اقلیم کردستان در سطح سیاسی، با داشتن  روابطی متمایز با کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای جهان و بی طرفی در مسائل سرنوشت ساز، در ایجاد روابط متمایز و حضور در سطح جهانی سهیم بوده و این امر به فراهم کردن زمینه جذب سرمایه های خارجی دراقلیم انجامیده است.

وی خاطرنشان کرد: همه کشورهای جهان به اقلیم کردستان احترام می گذارند و آن را اقلیمی متمایز با حضور در مجامع بین المللی می دانند و همین مسائل موجب شده است که دولت اقلیم کردستان بر تحریم ها و کشمکش ها غلبه کند و  با اینکه سال های زیادی است که بغداد هیچگونه مبلغی برای اربیل ارسال نکرده است،با این حال اجرای طرح های بزرگ عمرانی و خدماتی دراقلیم کردستان همچنان ادامه دارد.

شایان ذکر است که دولت اقلیم کردستان پس از توقف صادرات نفت خود، مدت یک سال است که با بحران مالی روبرو است و همچنان هر ازگاهی از کشورهای سراسرجهان کمک های مالی دریافت می کند و  واشنگتن نیز بودجه دراختیار نیروهای پیشمرگه  اقلیم قرارمی دهد.

کد خبر 2767304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha