بغداد ملزم به اجرای احکام دادگاه عالی فدرال و پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-نماینده پیشین استان بصره در مجلس عراق ضمن هشدار درخصوص عواقب عدم اجرای رای اخیر دادگاه عالی فدرال عراق در خصوص حقوق کارکنان اقلیم کردستان، از دولت  فدرال خواست تا بخشی از سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق را برای پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کسر کند.

به گزارش کردپرس، وائل عبداللطیف در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با اشاره به اینکه دولت مرکزی ملزم به اجرای احکام دادگاه عالی فدرال و پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان است، برضرورت دور نگه داشتن قشر کارمندان از مشکلات و اختلافات سیاسی بین بغداد- اربیل،تاکید کرد.

وائل عبداللطیف با بیان اینکه تصمیمات دادگاه فدرال برای پایان دادن به اختلافات دیرینه و پروندەهای معوقه دولتهای مرکزی و اقلیم کردستان برای دو طرف الزام آور است، افزود: این مسئله با تعیین تعداد صحیح کارکنان اقلیم کردستان، نتایج مثبتی در پی خواهد داشت.

وی با این توضیح که درصد رتبەهای شغلی در استانهای شمالی عراق بسیار بیشتر از استانهای جنوبی است، تصریح کرد: دولت فدرال مکلف است درصدی از سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق را کسر و آن را برای پرداخت حقوق کارکنان اقلیم اختصاص دهد.

کد خبر 2767374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha