بغداد از اقلیم کردستان می‌خواهد کاری را که خود در طول هفت سال انجام داد، در یک ماه انجام دهد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_نماینده مجلس عراق در فراکسیون جماعت عدالت کردستان که در جلسه کمیسیون اقتصادی عراق حضور داشت اعلام کرد وزیر اقتصاد و دارایی عراق خواستار افتتاح شماره حساب بانکی برای کارمندان اقلیم کردستان در مدت یک ماه شده است در حالی که آنها این کار را برای خود در طول هفت سال انجام دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری هاولاتی، سوران عمر نماینده حزب جماعت عدالت کردستان اعلام کرد طیف سامی وزیر اقتصادی و دارایی عراق در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد معضل حقوق کارمندان اقلیم کردستان برطرف شده است براساس حکم دادگاه فدرال حقوق توطین (ملی) از طریق بانک پرداخت خواهد شد فقط برای این ماه حقوق به صورت ارائه لیست پرداخت خواهد شد فوری لیست حقوق مربوط به دومین ماه سال را ارسال کنید.

وی در خصوص حقوق ماههای دیگر سال گفت: وزیر اقتصاد و دارایی عراق خواستار پرداخت حقوق سومین ماه میلادی سال جاری از طریق بانک فدرالی شده است بنابراین باید در مدت یک ماه برای همه کارمندان اقلیم کردستان افتتاح حساب صورت گیرد.

این نماینده تصریح کرد: بغداد می‌خواهد افتتاح حساب بانکی برای ۱۲۰۰۰۰۰ نفر کارمند و بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده‌های شهدا و معلولین در مدت یک ماه انجام گیرد در حالی که خود آنها این کار را در طی هفت سال انجام دادند.

وی افزود دولت اقلیم برای رفع این مشکل باید سریعا وارد عمل شود تا حقوق ماههای دیگر بدون تاخیر پرداخت گردد.

در دیدار وزیر اقتصاد و دارایی عراق با کمیسیون اقتصادی عراق در خصوص موضوع حقوق کارمندان اقلیم کردستان و اصلاح قانون بودجه تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ شد:

  1. پرداخت حقوق ماه جاری به تهیه و ارسال لیست مشخصات کارمندان اقلیم کردستان از سوی وزارت اقتصاد و دارایی اقلیم کردستان بستگی دارد.
  2. از ماه سوم سال میلادی جاری این روند تغییر پیدا خواهد کرد و باید همه کارمندان اقلیم کردستان دارای شماره حساب بانکی شخصی خود باشند چون از این به بعد پرداخت حقوق آنها به صورت الکترونیکی و توسط بانک دولتی عراق پرداخت خواهد شد.
  3. وزیر دارایی عراق در پاسخ به سوالی که آیا کل ۶۱۸ میلیارد پرداخت خواهد شد گفته است بعد از صدور حکم دادگاه عالی فدرل شرایط تغییر کرده است و حقوقها را تامین خواهیم کرد.
  4. در آینده نزدیک اصلاح قانون بودجه را به هیئت دولت ارسال خواهیم کرد.
  5. مبلغ حقوق کارکنان کل عراق برای سال ۲۰۲۴ تضمین شده است.

قرار است در روزهای آینده وزیر اقتصاد و دارایی عراق به منظور گفتگو درباره حکم دادگاه فدرال و پرداخت حقوق حقوق‌بگیران اقلیم کردستان به مجلس برود، این امر به دنبال آن اتفاق می‌افتد که در تاریخ ۲۱ فوریه سال جاری دادگاه فدرال نخست وزیران عراق و اقلیم کردستان را موظف به تامین و پرداخت حقوق کارمندان از طریق بانکهای دولتی عراق شد.

همزمان دو روز است که هیأتی از وزارت اقتصادی و دارایی عراق به منظور نظارت بر تهیه لیست کارمندان در اربیل به سر می‌برند، بر اساس حکم دادگاه فدرال بغداد باید در پایان ماه جاری حقوق کارمندان اقلیم کردستان را که ۶۱۸ میلیارد دینار است تا زمان اصلاح بودجه ارسال کند.

کد خبر 2767457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha