تشدید تنش در مناطق تحت کنترل ترکیه و کردها در سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، در هفته های اخیر تنش در مناطق تحت کنترل ترکیه و کردهای سوریه افزایش یافته و همزمان درگیری میان شورشیان وابسته به ترکیه و کردها تشدید شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در سلسله گزارش هایی، از افزایش تحرکات خشونت آمیز در برخی مناطق تحت کنترل ترکیه و کردها در سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارشها، نارضایتی ها از عملکرد اداره خودگردان کردی، بویژه در بخش های عمدتا عرب نشین در شرق دیرالزور افزایش یافته و حملات جنگجویان قبایل عرب این منطقه علیه نیروهای دموکراتیک سوریه نیز تشدید شده است.

همچنین ترکیه در روزهای اخیر و با توجه افزایش اعتراضات شورشیان وابسته به ان کشور در استان  حلب سوریه، تجهیزات نظامی  و لجستیک بیشتری روانه این کشور کرده است.

 بر اساس گزارش دیگری، ترکیه و شورشیان وابسته به این کشور در سوریه، اقدام به گلوله باران 5 روستای تحت کنترل کردها در شهر منبج سوریه کرده اند.

همزمان گزارش هایی نیز درباره افزایش آمادگی نظامی آمریکا برای مقابله با حملات احتمالی علیه  900 نیروی نظامی این کشور در سوریه، بویژه منطقه تحت کنترل کردهای سوریه منتشر شده است.

کد خبر 2773124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha