متن پیام ادهم بارزانی به مناسبت سی وششمین سالگرد واقعه «خاکورک»

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ ادهم بارازنی در پیامی به مناسبت سی و ششمین سالگرد ماجرای نبرد «خاکورک» اعلام کرد برخی از وقایع و واقعیت‌های ماجرای «خاکورک» تا کنون پنهان مانده است.

به گزارش کردپرس، متن پیام ادهم بارزانی به این شرح است:
به مناسبت گذشت سی وششمین سال از تاریخ ۱۹۸۸/۷/۱۹ مربوط به ماجرا و واقعه «خاکورک» که در آن پیشمرگه‌های قهرمان از چند حزب سیاسی کردستان در آن مشارکت داشتند و نقش مهمی را در مقابله با این حمله وحشیانه و نابرابر که در آستانه شروع  جنگ میان ایران و عراق رخ داد، ایفا کردند و با هدف کنترل جغرافیای مناطق آزاد شده تحت اختیار پیشمرگه در جنوب عراق از سوی ارتش بعث عراق سازماندهی شده بود:

به دلیل اینکه برخی از وقایع و حقایق این جنگ نابرابر تا کنون پنهان مانده است لازم دانستم که از این فرصت استفاده کنم و به این واقعیتها اشاره کنم، ضمن تشکر و قدردانی از همه پیشمرگه‌های کردستان، گرمترین و صمیمانه‌ترین تبریکات و سپاس خود را تقدیم به پیشمرگه‌های قهرمان حزب‌الله کُردستانی  آن زمان می‌کنم که با خویشتن‌داری و صبر بی بدیل خود در طول حملات ۴۶ روزه، در جبهه‌های نازداغ، ملدیمی، شکیو، سپیارا، شیخان، خزنی، موسلوک، سرچمان تاکو و گلی ره‌ش، نقش مهم نظامی بسیار قوی را در مقابله با نیروهای صدام حسین ایفا کردند.  توپخانه‌های ما که هر روز آنها را مورد حمله قرار می‌داد تنها در یک روز توانست با شلیک ۳۶۰ راکت و گلوله‌های خمپاره و موشک کاتیوشا خسارت جانی فراوانی را به نیروهای دشمن وارد کند. برای مثال این نیروها توانستند در فرودگاه هلیکوپترهای رژیم بعث، یک فروند هلیکوپتر متعلق به این رژیم را در روی زمین در روستای خزنی از توابع ناحیه سیده‌کانی محدوده برادوست منهدم سازند و همین امر باعث شد که این رژیم دیگر نتواند برای حمایت از نیروهای خود از این فرودگاه استفاده کند.

شایان ذکر است که در این شهر نیروهای ما شهیدان زیادی را تقدیم به میهن کردند از جمله شهید خلیل محمود، شهید خلیل باپیر بدودی شروانی، شهید زبیر سلیم گردی، شهید محمود امین پیرانی شیروانی که در آرامگاه اشنویه به خاک سپرده شده‌اند و چندین مجروح نیز در صفوف پیشمرگه‌های دلیر و شجاع حزب الله کُرد بودند.

از همین جا ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا نباید این واقعیت را فراموش کنیم که در این جنگ اکثر مقامات ارشد سیاسی و نظامی و نیروهای حزب‌الله به سوی سنگرها و جبهه‌های نبرد روی آوردند که نام و نقش همه آنها در نزد من محفوظ هستند تا هر زمان که لازم باشد آنها را منتشر کنیم.

به همین دلیل یک بار دیگر سپاس و قددرانی خود را نسبت به همه انقلابیون سابق حزب‌الله کُرد و همه پیشمرگه‌های دیگر احزاب سیاسی  تقدیم می‌کنم و مجددا به مقام شامخ شهدایی که در این نبرد بزرگ جان خود را فدا کردند، ادای احترام می‌کنیم.

برادر شما

ادهم بارزانی

۲۰۲۴/۷/۲۳

کد خبر 2773242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha