عملیات مستمر ارتش ترکیه در اقلیم کردستان در چارچوب احترام کامل به تمامیت ارضی عراق انجام می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- آنیل بورا اینان، سفیر جدید ترکیه در بغداد از تصمیم محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق مبنی بر نام بردن از حزب کارگران کردستان به عنوان حزب «ممنوعه» در مکاتبات نهادهای رسمی عراق ستایش کرد.

به گزارش کردپرس، آنیل بورا اینان، سفیر جدید ترکیه در بغداد، در گفتگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، با بیان اینکه پیشرفت‌های مهمی بین ترکیه و عراق در جنگ علیه حزب کارگران کردستان، حاصل شده است، گفت: در پی سفر هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه به عراق در ماه اوت 2023، سازوکار امنیتی طرفین برای مقابله با حزب کارگران کردستان مشخص و فعال شد.

آنیل بورا اینان، با اشاره به اینکه در نشستی که در دسامبر 2023 در آنکارا برگزار شد، اعلام شد که  حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) تهدیدی مشترک است و به عنوان "حزب ممنوعه" شناخته شد، لذا  محمدشیاع السودانی، نخست وزیر عراق به همه نهادها در کشورش دستور داد تا در مکاتبات رسمی خود ازاین حزب به عنوان "حزب ممنوعه" یادکنند، افزود:این اقدامات السودانی شایسته تحسین و قدردانی است.

سفیر جدیدترکیه در بغداد، با بیان اینکه عملیات مستمر ارتش کشورش در اقلیم کردستان عراق در چارچوب احترام کامل به تمامیت ارضی عراق انجام می گیرد، تصریح کرد: ترکیه از طریق این عملیات قصد دارد حزب کارگران کردستان را که تهدیدی برای امنیت ملی ترکیه و عراق به شمار می رود،سرکوب کند.

کد خبر 2773264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha