سکوت بغداد در برابر تهاجم ترکیه به شمال عراق باعث شده است که آنکارا بر ادامه عملیات نظامی خود پافشاری کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان-ثائر مخیف، نماینده ائتلاف دولت قانون درمجلس عراق، با تاکید بر اینکه سکوت بغداد در برابر تهاجم ترکیه به شمال عراق باعث شده است که آنکارا برای ادامه  این عملیات نظامی خود پافشاری کند،نسبت به خطر بوجود آمدن یک مثلث شعله ور در شمال عراق هشدار داد.

به گزارش کردپرس، ثائر مخیف، نماینده ائتلاف دولت قانون درمجلس عراق، در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: ترکیه از ماه ژوئن گذشته، عملیات تهاجمی خود را که بزرگترین عملیات در نوع خود در 10 سال اخیر به شمار می رود، در چهار منطقه دراقلیم کردستان به سمت دهوک آغاز کرده و  همچنان به بمباران و گلوباران این مناطق ادامه می‌دهد که به آوارگی صدها خانواده و آسیب دیدن ده‌ها روستا که تقریباً متروکه  شده‌اند، انجامیده است.

ثائبر مخیف، افزود: تهاجم ترکیه به شمال عراق برای همه عراقی‌ها نگران‌کننده است و بیم آن می رود که این تهاجم  آغازگر  اشغال مناطق وسیعی در اقلیم کردستان، از طریق توافق سیاسی پنهان با برخی از محافل سیاسی، به‌ویژه با توجه به سکوت بغداد در برابر این تهاجم که پرسش‌های بسیاری را مطرح کرده است، باشد.

وی با اشاره به اینکه آنچه ترکیه در مناطق شمالی عراق،انجام می دهد، مثلثی شعله ور در این مناطق، بویژه در اطراف دهوک، ایجاد می کند که اهالی این متناطق بهای آن را از نظر آوارگی، تخریب و هرج و مرج خواهند پرداخت.

کد خبر 2773265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha