ترکیه مناطق اشغال شده اقلیم کردستان را هرگز ترک نخواهد کرد

سر.یس جهان- اندیشکده امریکن اینترپرایز هشدار داد مقامات عراقی بدانند ترکیه همه مناطقی را که به بهانه مقابله با پ.ک.ک تصرف کرده، ترک نخواهد کرد.

به گزارش کردپرس، اندیشکده آمریکایی امریکن اینترپرایز مقابله ترکیه با پ.ک.ک در خاک اقلیم کردستان عراق را تنها بهانه ای بری در اختیار گرفتن بخش هایی از خاک عراق دانست و هشدار داد ترکیه هرگز این مناطق را ترک نخواهد کرد.

این اندیشکده با اشاره به این که ترکیه به بهانه مقتابله با داعش پایگاهی در شهر بعشیقه ایجاد کرده، نوشت: با این که بارها از ترکیه خواسته شده این منطقه را ترک کند آنکارا خروج از این منطقه را رد کرده است.

امریکن اینترپرایز با اشاره به این که ترکیه در عملیات یک ماه گذذشته خود در داخل خاک عراق مناطق بیشتری به اشغال خود درآورده، هشدار داده است که آنکارا هدف خاصی، فراتر از مقابله با پ.ک.ک در خاک عراق را دنبال می کند.

این اندیشکده حزب دموکرات کردستان عراق را همدست ترکیه در گسترش قلمروگشایی آنکارا دانسته و هشدار داده است مقامات دولت مرکزی عراق نباید در دام برنامه های پشت پرده ترکیه به نام گسترش همکاری بیفتند زیرا ترکیه اهداف دیگری را دنبال می کند.

امریکن اینترپرایز اشغال بخش هایی از قبرس توسط ترکیه و بعد ایجاد دولت دشت نشانده این کشور در شمال قبرس را به مقامات عراقی یادآوری کرده و تاکید کرده است با توجه به این که ترکیه همواره از موصل به عنوان یکی از ولایات سابق خود نام برده، ممکن اسن آنکارا به فکر بخش های شمال عراق به خاک خود باشد.

این اندیشکده با اشاره به اشغال بخش هایی از شمال و شمال شرق سوریه توسط ترکیه به مقامات عراقی هشدار داده است ترکیه قصد دارد مناطق اشغال شده در شمال اقلیم کردستان را همچنان در اختیار خود داشته باشد.

امریکن اینترپرایز تاکید کرده است مقامات عراقی نباید به دنبال راضی کردن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به هر قیمتی باشند و در مقابل قلمروگشایی های این کشور بایستند تا عراق به سرنوشت برخی کشورا مانند قبرس دچار نشود.

کد خبر 2773279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha