عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان سابق اقلیم کردستان: اتحادیه میهنی در ۷ سال گذشته ۲ بار کرکوک را فروخت

عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پارلمان سابق اقلیم کردستان در پاسخ به یکی از اعضای شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد اتحادیه میهنی به دلال گروههای سیاسی تبدیل شده است که در طول هفت سال کرکوک را فروخت.

به گزارش کردپرس، رسانه خبری باسنیوز در مطلبی نوشته است: چندین بار است که اتحادیه میهنی کردستان مدعی پس گرفتن اربیل شده است، در حالی که مردم اربیل با شنیدن نام اتحادیه میهنی به یاد دزدی و گردنه گیری و مانع تراشی و قتل و غارت خوردوهای پیکاب می‌افتند، در همین رابطه روز جمعه ۱۶ ماه اگوست سال جاری و در مراسم ویژه سالگرد هفتادو هشتمین سال تاسیس حزب دمکرات کردستان پشتبوان صادق عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان اعلام کرد کسانی که ادعای پس گرفتن اربیل را مطرح می‌کنند تا زمانی که زنده‌اند به چنین آروزیی نخواهند رسید مگر این که در کره مریخ آن را پس بگیرند! هیچ کس خود را خسته نکند اربیل همواره متعلق به حزب دمکرات کردستان است.

در نقطه مقابل اظهارات پشتیوان صادق، لقمان وردی عضو شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان ادعای پس گرفتن اربیل را از طریق قانون مطرح کرده است.

ادریس اسماعیل عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در دوره پنجم پارلمان کردستان در گفتگو با رسانه باسنیوز اعلام کرد خطاب به آقای لقمان وردی می‌گویم کرکوکی را که دو بار به آن خیانت کردید و درمدت ۷ سال دوبار این شهر را که خود شما آن را قدس کردستان نامیدید فروختید، بروید پس بگیرید! بهترین مدرک برای اثبات این ادعا اظهارات وصفی عاصی، موهیمن حمدانی، محمد تمیم، رعد صالح و قیس خزعلی می‌باشند که همه آنها به صراحت اعلام کردند کرکوک را از اتحادیه میهنی کردستان خریدیم در حال حاضر اتحادیه میهنی کردستان دیگر حزب نیست بلکه دلالی میان گروههای سیاسی مخصوص فروش خاک کردستان و خیانت به آن است.

وی تاکید کرد اتحادیه میهنی کردستان که مدعی پس گرفتن اربیل هستند در جهت خدمت به مردم این سخن را نمی‌گوید زیرا تاریخ ثابت کرده است که آنها حزب خدمتگزار مردم نیستند اگر غیر از این بود اوضاع سلیمانیه این چنین نبود که در مدت ۱۰ سال تنها ۳ پروژه بزرگ در آن افتتاح شده‌ است! بلکه اتحادیه میهنی به خوبی می‌داند که درآمد اربیل از کرکوک بیشتر است بنابراین قصد دارد اربیل را نیز بفروشد، اما این یک خیال خام است اربیل شهر کُردپروران و شهر حزب دمکرات کردستان است اعضای اتحادیه میهنی در پیشگاه مردم اربیل رو سیاه هستند و مردم اربیل به اتحادیه میهنی به عنوان دزدان خودروی پیکاب و گردنه گیران و قاتلان نگاه می‌کنند.

کد خبر 2774170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha