حزب اتحاد اسلامی کردستان: در کابینه آینده دولت اقلیم کردستان مشارکت نخواهیم کرد

شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان در نشست روز شنبه، روند برگزاری انتخابات پارلمان کردستان را مورد ارزیابی قرار داد و در خصوص کاستی‌ها و تخلفاتی که در این روند اتفاق افتاد بحث و بررسی کرد، در این نشست به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که این حزب در کابینه آینده دولت اقلیم کردستان شرکت نکند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، شورای رهبری اتحاد اسلامی کردستان در جلسه روز شنبه پس از برگزاری جلسه عادی خود اعلام کرد این شورا، نسل کشی و قتل عام مردم غزه و لبنان را که از سوی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در طول یکسال است انجام می‌گیرد محکوم  می‌کند و همچنین بر محکومیت حملات این رژیم که عامل برهم زدن ثبات در منطقه هستند به کشور جمهوری اسلامی ایران  نیز تاکید دارد.

این شورا اشاره کرد روند برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان مورد ارزیابی قرار گرفته است و در خصوص کاستی‌ها و تخلفاتی که  درجریان این روند رخ داده‌اند بحث و گفتگو شده و دستگاه انتخاباتی حزب مامور هماهنگی کردن با احزاب سیاسی دیگر برای تحقیق در این باره و اعمال اقدام، لازم  شده است.

به گزارش بیانیه این نشست حزب اتحاد اسلامی کردستان به اتفاق آرا تصمیم گرفت که در کابینه دولت آینده اقلیم کردستان مشارکت نداشته باشد. همچنین تاکید شد که این حزب از تلاشهایی که برای حل مشکل کُردها در ترکیه به شیوه صلح‌آمیز و مسالمت آمیز و احقاق حقوقها با برگزاری گفتگو و مذاکرات استقبال خواهد کرد.

کد خبر 2776918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha