وزارت دارایی اقلیم: هر کارمندی که تا ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ ثبت بیومتریک نشود حقوقش قطع خواهد شد

وزارت دارایی اقلیم کردستان اعلام کرد هر کسی که از کارکنان دولت اقلیم باشد و تا تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ کد بیومتریک نداشته باشد، حقوق او از سوی وزارت دارایی دولت فدرال قطع خواهد شد و خود مسئول این مسئله خواهد بود.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه های کردی اقلیم کردستان، روز یکشنبه، ۲۷ اکتبر ۲۰۲۴، اداره کل حسابداری وزارت دارایی اقلیم کردستان در اطلاعیه‌ای سه درخواست را به کارمندان و حقوق‌بگیران اعلام کرد و افزود: "براساس توافقات و هماهنگی‌های انجام‌شده میان وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان و وزارت دارایی دولت فدرال در زمینه حل مشکلات فهرست حقوق کارمندان اقلیم کردستان، لازم است اقدامات زیر انجام شود:

۱. تمامی حقوق‌بگیران، کارمندان، افراد بازنشسته، معلولان، جانبازان و بازماندگان شهدا که تاکنون کد بیومتریک (UPN) دریافت نکرده‌اند و در سیستم بیومتریک ثبت نشده‌اند، باید تا تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ ثبت‌نام کنند.

۲. دستور ثبت در سیستم بیومتریک شامل تمام کارمندان و حقوق‌بگیرانی نیز می‌شود که به دلایل مختلف خارج از کشور هستند یا دارای مرخصی بدون حقوق، تحصیلی و موارد مشابه می‌باشند.

۳. هر فردی که از حقوق‌بگیران دولت اقلیم باشد و تا تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ کد بیومتریک دریافت نکند، حقوقش توسط وزارت دارایی دولت فدرال قطع خواهد شد و خود مسئول این امر خواهد بود.

در تاریخ ۲۲ اکتبر ۲۰۲۴، وزارت دارایی و اقتصاد اقلیم کردستان اعلام کرد که از ۲۵ آگوست ۲۰۲۴ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴، ۱۰۵ هزار و ۵۶۰ کارمند و حقوق‌بگیر در سطح استان‌ها ثبت بیومتریک کرده‌اند.

همچنین تأکید شد که "اکنون ۷۵ درصد مشکلات بیومتریک و فهرست حقوق برطرف شده و تا پایان سال تمام مشکلات فهرست حقوق حل خواهد شد."

کد خبر 2776935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha