کسب مهارت های زندگی؛ لازمه بهتر زیستن در دنیای امروز

دکتر ابراهیم حسینی مشاور و مدرس دانشگاه گفت: امروزه با پیشرفت و تحولات زندگی و ورود فناوری های جدید، زندگی و محیط اجتماعی تغییرات اساسی پیدا نموده و مسائل و مشکلات خاصی به همراه داشته لذا برای غلبه بر مشکلات، همنوایی و تطبیق پیدا کردن با زندگی و محیط جدید نیازمند، کسب مهارت های جدید زندگی هستیم.

وی که در "سمینار آموزش مهارت های زندگی" در سالن همایش های دانشگاه پیام‌نور سقز  صحبت می کرد، افزود: مهارت زندگی به معنای به کار بردن دانش و مهارت جهت بهتر زیستن، ارتقای سطح سلامت روانی، ایجاد ارتباط پایدار و حل مشکلات فرارو در زندگی می باشد که جزو الزامات افراد در قرن ۲۱ می باشد

این مدرس دانشگاه با برشمردن اهمیت کسب مهارت های زندگی، فردی و اجتماعی در دنیای امروز گفت: مهارت‌های زندگی علاوه بر این کمک می‌کند افراد آنچه را آموخته‌اند درموقعیت‌های واقعی به کار گرفته و تجربیات جدیدی نیز کسب کنند.

حسینی بر افزایش آگاهی، کسب دانش و ارتقای بینش افراد و تبدیل آن به باور و مهارت جهت ایجاد زندگی بهتر تاکید کرد.

وی مهارت های زندگی را شامل 10 مهارت: خودآگاهی، همدلی، ارتباط موثر، ارتباط بین فردی، تصمیم گیری، حل مساله، تفکر خلاق، تفکر انتقادی، کنترل خشم و مدیریت استرس بیان کرد و به توضیح و تبیین این موارد پرداخت.

این سمینار توسط مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی کد ۷۵ با همکاری انجمن دانشجویی مددکاری اجتماعی دانشگاه پیام نور برگزار شد.

کد خبر 2776932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha