مخاطرات «کانال چم بشیر» تاق بستان برای کودکان/ رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ موضوع خطرات کانال چم بشیر تاق بستان برای مردم و به ویژه کودکان، دستمایه یادداشتی از رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 قرار گرفته که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _  به فضل خداوند متعال بهار امسال سرشار از بارانی بود که می رفت به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شود ولی لطف مستمرش دوباره شامل حال زمین و ساکنین آن گردید و موجبات ادامه حیاتش را با کیفیتی بسیار بهتر از گذشته فراهم نمود و این پیام مجددی بود برای اهالی زمین به خصوص انسانها که مراقب همه جانداران باشید و حق آنان و آیندگان را محفوظ بدارید تا پیوسته مشمول رحمت الهی شوید.

مخاطرات «کانال چم بشیر» تاق بستان برای کودکان/ رامین پی بردی

باری به تبع تمامی رخدادهای طبیعی بارشهای اخیر علیرغم منافع فراوان، مخاطراتی را هم در پی دارد که چنانچه به آن توجه نشود خسارات مالی و جانی زیادی را ایجاد خواهد نمود. کانال چم بشیر به سبب سرریز آب سراب تاق بستان در نقطه ای از آن که نزدیک پل عابرپیاده  است دارای حفره ای ناایمن و بدون محافظ است که بخشی از آب موجود را  به کانال دیگری منتقل می نماید.

شدت آب در این فصل آن چنان زیاد است که در صورت افتادن هر عابر پیاده ای در کانال بدون شک منجر به فوت  خواهد شد. اتفاقی که در چند روز اخیر در یکی از استان های جنوبی افتاد و باعث مرگ کودکی شد و متعاقب آن تمامی مسئولینی که کوتاهی نموده بودند مورد بازخواست واقع شدند.

با توجه به اینکه اطراف کانال محل بازی کودکان می باشد و خطرات جدی متوجه جان این عزیزان است از مسئولین مرتبط اعم از آبفا، آب منطقه ای، شهرداری، فرمانداری، مدیریت بحران و دادستانی استدعا می نمایم که پیش از وقوع حادثه، علاج این نقطه ناایمن را به سرعت در دستور کار قرار دهند.

بدیهی است که نقاط خطر خیز دیگری هم در سطح شهر وجود دارد که می طلبد مدیران شهری با اتخاذ تدابیر مناسب نسبت به شناسایی و ایمن سازی آن اقدام نمایند.

از همه شهروندان مسئولیت پذیر نیز انتظار داریم که در شناسایی و گزارش به موقع  نقاط خطر  مدیران شهری را آگاه  نمایند تا کمترین خطری متوجه همشهریان عزیزمان نشود.

کد خبر 2755352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha