سخنی چند با رئیس جمهور منتخب/ رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی خطاب به دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب به طرح ظرفیت های توسعه ای منطقه غرب کشور در حوزه گردشگری و ضرورت نگاه ویژه بخش دولتی به این حوزه پرداخته است که در ادامه می خوانید:

سرویس کرمانشاه _ هر چند در گذشته صدای دلسوزانه ما را که برای توسعه و آبادانی این کهن دیار گرانقدر می کوشیدیم؛ نمی شنیدند و تمایلی هم برای شنیدن آن نداشتند ولیک در این چرخش و گردش روزگار همگان امید بر آن داریم که صدایمان را بشنوید و مطالباتمان را مسئولانه تا حصول نتیجه پی گیری نمائید.

استانهای غربی کشور که عموما مرز دار میهن عزیزمان هستند موضوعات و مسائل مشابه و به هم پیوسته ای دارند که اغلب به صورت منطقه ای قابل حل بوده و بر حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آنها اثر می گذارد از این روست که می طلبد بخش زیادی از برنامه توسعه این استانها با مشارکت  و همکاری مردم و به صورت منطقه ای طراحی و اجرایی شوند.

اغلب این استان ها به سبب همجواری با کشور عراق از ظرفیت تجاری، بازرگانی و گردشگری بالایی برخوردارند که در صورت انسجام و هماهنگی لازم  می توانند موجبات تقویت اقتصادی اهالی منطقه را که بالغ بر ده میلیون نفر می باشند، تامین نمایند.

برگزاری مستمر و هدفمند جلسات کاری استانداران و زیر مجموعه های کاری آنان و صاحبنظران مردمی در این مناطق با یکدیگر و با استانداران همجوار کشور عراق  بسیار موثر و کارگشاست. برگزاری مستمر نشست ها و رویدادهای فرهنگی ملی و بین المللی در این استانها، باعث شناخت و تقویت داشته ها و رونق فعالیتهای اقتصادی آن خواهد شد.

منظر جهانی اورامانات ظرفیتی بس عظیم و شگفت آور برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است و می سزد که دایره طلایی گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی ایران در این نقطه از کشور نیز شکل گرفته و تورهای خارجی در بازار یابی بین المللی با مساعدت وزارت گردشگری و قبل از ورود به ایران برای بازدید و گردش از این مناطق ،برنامه ریزی و ساماندهی شوند.

امیداواریم با مساعدت ویژه جنابعالی و همت دولتمردان شریف تان و با اعطای میزبانی های متعدد رویدادهای گردشگری ملی و بین المللی به این مناطق موتور اقتصادی این خطه ارزشمند از کشور عزیزمان را بیش از پیش فعال و پرتحرک نمائید.

مهمترین داشته این مناطق وجود سرمایه های انسانی ناشناخته است که در صورت شناسایی و حمایت از آنها می توان به تحقق موضوع برنامه ریزی از پائین به بالا و مبتنی بر اجتماع محلی جهت خلق ثروت فراوان دست یافت.

کد خبر 2772976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha