ضرورت بازاندیشی در صنعت گردشگری روستایی / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی پیرامون ضرورت بازاندیشی در صنعت گردشگری روستایی به نگارش درآورده است که در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ در حال حاضر در سطح منطقه و اقصی نقاط جهان مشاهده می شود اینست که اولویت بخشی و تسهیل گری در عرصه صنعت گردشگری امکان تحول و رونق  در اقتصاد کشورها و مناطق  را به  نحو وصف ناپذیری ایجاد نموده است.

چگونگی این موضوع هم ارتباط مستقیمی با دانایی مردم دارد که تا چه اندازه در این زمینه هوشمندانه عمل نموده و از فضای موجود برای بسط و توسعه اجتماع محور این صنعت استفاده نمایند. 

بسیار بدیهی است که موثرترین و بهینه ترین روش توسعه این صنعت سفید از سطح فرد، خانواده و اجتماع کوچک محلی آغاز شده و به سطوح بالا و تصمیم گیرندگان و برنامه ریزان  دولتی تسری   می یابد.

اینکه اهالی یک اجتماع کوچکی همچون روستا تصمیم بگیرند که با نگاهی نو و غیر تکراری جاذبه های روستا را به بهانه ای برای بازدید گردشگران از  روستا تبدیل کنند و از ره آورد آن زمینه تولید ثروت بیشتر را برای اهالی فراهم نمایند کاملا تابع خردمندی و اراده ساکنین و بزرگان و جوانان آن روستاست و هیچ گونه محدودیتی در قبال خواست و اراده آنان وجود ندارد.

لازم نیست منتظر باشیم تا دولت با وجود تمامی مشکلات و مباحث سخت و پیچیده ای که دارد از راه بیاید و برای اشتغال جوان روستایی ما کاری بکند این نگاه  به منزله از دست دادن زمان و فرصت لازم بوده  و قابل جبران هم نخواهد بود.

به همین سبب و بدون فوت وقت لازمست که دهیاران، اهالی شورای روستاها و جوانان برومند روستاهای استان کرمانشاه بر پایه خرد، اندیشه و همت سترگ شأن به میدان آمده و با الگو برداری از فعالین گردشگری پاوه و بهره مندی از ظرفیت توسعه دهندگان گردشگری راهی نو را برای معرفی هر چه بیشتر روستایشان فراهم نمایند.

استان کرمانشاه بالغ بر دو هزار و چهار صد روستا دارد که در صورت اراده برنامه ریزان محلی می تواند به  بزرگترین قطب توسعه گردشگری روستایی در سطح کشور و منطقه  تبدیل شود.

امیدوارم بتوانیم با همکاری همه اهالی کرمانشاه آنچنان فضایی را برای توسعه گردشگری اجتماع محور ایجاد کنیم که به الگویی برتر در سطح کشور و جهان دست یابیم.

کد خبر 2775517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha