شهرداری ها غریبه با نوآوران شهری/ رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی به ضعف شهرداری ها در برقراری یک ارتباط پویا با افراد خلاق و نوآور در حوزه شهری و فراهم آوردن بسترها برای فعالیت های آن ها پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ بسیار بسیار متعجب از این موضوع هستم که یکی از حیاتی‌ترین مسائل شهرداری‌ها موضوع درآمد پایدار شهریست که مستمرا به دنبال راه هایی برای افزایش آن هستند ولی هیچگونه توجهی به جذب گردشگر ندارند. اگر ورود هر گردشگر به شهر به مثابه یک بشکه نفت باشد چگونه می توان از کنار این منبع سرشار درآمد شهری گذشت؟

امروز نوآوران شهری با خلق ایده های نو و بدیع و ارائه راهکارهای عملی این مهم را بسیار تسهیل نموده‌ و به رمز پیروزی شهرهای توسعه یافته دست یافته اند. نوآوران شهری کلید واژه ای برای خلق ثروت‌های جدید شهریست که شهرداران ما به کلی از آن غافلند و توان  شناسایی و بهره‌مندی از ایده های ناب و خلاقانه  آنان را ندارند و بدین سان جهت افزایش درآمدهای شهری باز هم به راههای تکراری در آمدی روی آورده و این دور تسلسلی را همچنان ادامه می دهند.

باری این دردیست مزمن که ریشه در عدم آگاهی و شناخت شهرداران دارد و بعید به نظر می رسد  از عهده  ساختار موجود شهرداری‌ها  بر آید و همچنان شهر لنگ درآمد های پایدار شهری می ماند و فریادش به جایی نمی رسد. ایکاش شرایطی فراهم می شد ابتدا شهرداران و سپس شهروندان از اقتصاد گردشگری  مطلع می شدند تا به کیفیت بهتری از رفاه و زندگی در شهر می رسیدیم.

نوآوران شهری را امروزه شهرداران شهرهای پیشرفته دنیا به عنوان مشاوران کارآمداقتصادی پذیرفته اند و از توان فکری آنان برای ثروتمند شدن شهرها استفاده ها می نمایند .

کد خبر 2774518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha