چگونه صدای فعالان گردشگری را می شنوید؟ / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه اورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در یادداشتی خطاب به وزیر میراث فرهنگی به فقدان راه های ارتباطی فعالان گردشگری با وزیر کشور و ضرورت نگاه ویژه به توسعه گردشگری رویدادمحور در کشور پرداخته است که در ادامه می خوانید:

به گرازش کردپرس؛ در این نامه که خطاب به صالحی امیری نوشته شده آمده است:

بعد از انتخابات اخیر ریاست جمهوری مستمرا این سئوال را از خود می پرسم که دولت جدید چگونه صدای ملت را خواهد شنید و چه ساز و کاری را برای تحقق این وعده انتخاباتی طراحی نموده است. بهر حال جامعه مدنی ایران منتظر رمز گشایی این موضوع است تا زودتر بتواند مشارکت و تعامل بیشتری را با دولت  برقرار نموده و در تصمیم سازی ها نقش آفرینی نماید زیرا دلسوزترین و مطمئن ترین محور برای موفقیت دولت ها همانا مردمان آن سرزمین اند که در فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر  نیز به آن اشاره شده است.

باری بخش خارجی حوزه گردشگری هم مانند بسیاری از بخش های دیگر مملکت ارتباط مستقیمی به توسعه روابط سیاسی با دیگر دول دنیا را  دارد که آن هنر دولت مردان است که آیا برای گردشگری به عنوان یکی از قویترین بخش های ارز آور کشور و تنها محور صادرات نامریی اولویتی در این میان قائل هستند و یا خیر؟ و بخش داخلی هم که تورم بالای چند سال اخیر نفس آن را به شدت به شماره انداخته و سرپرستان خانواده را شرمنده یک سفر خوب و با کیفیت نموده  که این هم نیاز به جراحی اساسی اقتصادی دارد که باز به اراده مسئولین امور  است.

نمیدانم برای توسعه گردشگری داخلی و خارجی چه برنامه ای دارید ولیک آنچه واضح و مبرهن است این است که تاکنون وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای مهمترین عنصر جذب گردشگر که همان رویداد است هیچگونه تدبیر همه جانبه ای را  تدارک ندیده و عموما در برپایی میزبانی های بین المللی و ملی و منطقه ای چندان موفقیتی نداشته که آنهم نشان دهنده میزان تعامل و دیپلماسی ما با سایر کشورهای جهان  و عدم انسجام درونی است که امیدواریم اندکی برای بهبود حال ملت هم که شده بر سطح  تعاملات و روابط خارجی با دیگر کشورهای جهان  افزوده  و دیگر اینکه در عرصه رویدادهای داخلی هم از رویکرد دولتی به سمت مردمی تغییر جهت دهید چرا که در وضعیت فعلی شکل و شمایل جشنواره ها را آن قدر  دولتی برنامه ریزی می نمایند که بیشتر  شبیه جلسات دولتی در فضای بازست و از حس و حال مردمی خبری نیست.

جناب وزیر حداقل انتظار در این دوره این است که اجازه برپایی رویدادها و جشنواره های بومی و محلی را به مردم بدهید و به آنها اعتماد کنید که مردمان این سرزمین بسیار اصیل ،شریف و با فرهنگ اند. برای شکوفایی صنعت رویدادهای گردشگری از جنابعالی انتظار می رود که همه دستگاههای  دولتی، غیر دولتی و نوآوران اجتماعی  را در ترویج و توسعه رویدادهای گردشگری سهیم کنید و تنها بسنده به یک تقویم خشک و خالی ننمایید و این مهم را به گونه ای بسط دهید که با مدیریت مردم و با مردم و برای مردم همگان را در گسترش و توسعه صنعت رویدادهای گردشگری به خصوص جشنواره های روستایی و عشایری که یکی از مهمترین مزیت های گردشگری ایرانست مشارکت دهید چرا که این موضوع کاملا میان بخشی بوده و همه ذینفعان را شامل می شود.

آری صنعت رویدادهای گردشگری کلید واژه بسیار پر اهمیتی است که دنیای گردشگری را متحول نموده است. اتفاق بسیار بزرگی که در صدر برنامه ریزی تئوریسین های بزرگ گردشگری دنیاست. و این مهم با این میزان اثر بخشی و قدرت خلق ثروت و اشتغال زایی در وزارت گردشگری مغفول مانده و خلأ این بخش در این وزارتخانه بسیار محسوس است.

ترسم آزرده شوی ور نه سخن بسیار است. سایر نکات را در فرصت های بعدی به حضور تقدیم می دارم.

رامین پی بردی

کد خبر 2774758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha