زیباترین دهکده های کرمانشاه / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در تازه ترین مطلب خود به موضوع ضرورت معرفی مناسب دهکده های گردشگری و زیبایی هایی آن ها در سطح ملی و بین المللی پرداخته است:

خبرگزاری کردپرس _ چند سالیست موضوعی با هدف شناسایی زیباترین دهکده های جهان در دستور کار سازمان جهانی گردشگری قرار دارد که بر اساس شاخصه هایی دهکده های منتخب در اقصی نقاط جهان شناسایی و پس از اجماع نظر کارشناسان به جامعه گردشگران  معرفی می شوند.

امسال روستای کندوان به اتفاق چند روستای دیگر از ایران به استثنای نماینده ای از استان کرمانشاه به سازمان جهانی گردشگری معرفی شدند که در پایان روستای کندوان به عنوان یکی از زیباترین دهکده های جهانی شناخته و به ثبت رسید تا از این پس مقصد جدیدی باشد برای گردشگران بین المللی.

باید به مسئولین استان آذربایجان شرقی بسیار تبریک گفت که با هوشمندی لازم زمینه تحقق این موفقیت را برای معرفی هرچه بیشتر استانشان فراهم نمودند. حال سئوال اینجاست که علیرغم این همه روستای زیبا در استان کرمانشاه که بالغ بر 2600 روستاست چگونه حتی یک روستا برای اخذ این برند جهانی معرفی نشد؟

آنچه در طول چند سال گذشته در عرصه تقویت صنعت گردشگری روستایی در استان موثر بوده عموما بر پایه رویدادهای اجتماع محور به عنوان پیشران ایجاد شناخت بیشتر از ظرفیت های بومی و محلی بوده که این چنین اقتصاد گردشگری را در پاره ای از نقاط استان به خوبی شکل داده است.

بی گمان یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری کشور ایران جاذبه های طبیعی،روستایی و عشایریست که با ترکیب محتواهای غنی فرهنگی و تاریخی می تواند ضمن ارزآوری فراوان به منبع پایداری برای افزایش درآمدهای کشور تبدیل شود.در استان ما همچنان از قدرت بی پایان برگزاری رویدادهای گردشگری اجتماع محور کم اطلاع هستیم وچندان رویداد پایداری را بامحوریت مردم نتوانسته ایم به صورت مستمر و سالیانه برگزار نمائیم.

به نظر می رسد موضوع شناسایی زیباترین دهکده های استان کرمانشاه به تنهایی ظرفیت برگزاری یک رویداد خوب استانی را دارد  و ایکاش برای یکبار هم که شده دانشگاه رازی در این موضوع مشارکت فعال نموده و زمینه شناسایی و معرفی زیباترین دهکده های استان کرمانشاه را باهمکاری مردم و سایر دستگاههای اجرایی فراهم می نمود.

امیدوارم تا دیر نشده  دستگاههای اجرایی متولی با پشتیبانی و مشارکت مردم برای هر شهرستان حداقل یک روستا را شناسایی و معرفی نمایند.

کد خبر 2763328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha