چگونه یک مقصد گردشگری ایجاد کنیم؟ / رامین پی بردی

سرویس کرمانشاه _ رامین پی بردی از فعالان شناخته شده حوزه گردشگری کرمانشاه و از برنامه ریزان رویدادهای جشن شکرگزاری انار در منطقه هورامان و رویداد کرمانشاه و کردستان 2020 در مطلبی به راهکارهای تبدیل شدن یک شهر و منطقه به یک مقصد گردشگری پرداخته است که در ادامه می‌خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ یکی از سئوالات بسیار مهم و پیچیده در حوزه گردشگری این است که چطور و از چه راهی میل و انگیزه دیگران را به بازدید از شهر یا روستا یا هر فضای دیگری که مورد نظر ماست تقویت  نماییم. پاسخ آن بسیار ساده و روان است و آن هم دعوت و تدارک میزبانیست.

به صورت طبیعی  زمانی‌که دعوت از فرد یا گروهی برای بازدید از منطقه ای به عمل می آید میل به حرکت و رفتن به مقصد شتاب می گیرد. پیش از دعوت هم بایستی به فکر بهانه ای بود تا مسبب سفر شده و انگیزه لازم را برای بازدید مهیا نماید.

به عنوان مثال شرکت در کارگاه‌های آموزشی، همایش و سمینارها، مسابقات و فعالیت های ورزشی و غیرورزشی، نمایشگاه‌ها، جلسات کاری، جشنواره ها، گردهمایی‌ها، کنسرت ها و ... می تواند بخوبی اراده سفر به یک نقطه را تقویت نماید.

چون شهر تشکیل شده از گروه‌های متعدد و متکثری از بخش های گوناگون با حوزه های کاری متنوعی می باشد کافیست که هر یک از این گروه‌ها به تناسب کاری خویش از مخاطبین به بهانه ای دعوت نمایند تا مقدمات رویداد گروهی  فراهم شود.

پیوستگی و فراگیری این موضوع و تسری آن به گروه های دولتی و غیر دولتی و به ویژه بخش خصوصی می تواند به عامل شتاب دهنده ای برای عزیمت  به مقصد مبدل شود.

مکرر این قلم یادآور شده که ورود هر گردشگر و ماندگاری آن  در استان کرمانشاه به اندازه چند بشکه نفت پول وارد چرخه اقتصادی شهر می نماید. در این شرایط سخت  و با وجود رتبه های برتر استان  در شاخص های فاجعه بار فلاکت، تزریق  پول به اقتصاد نیمه جان کرمانشاه به مانند  تزریق خون به بدن بیمار بوده و در تعهد کرمانشاهیان با فرهنگ است که با ادراک این وضعیت، در این راه کوشش نمایند تا همه با هم بتوانیم به خلق  ثروت بیشتر برای شهرمان کمک نماییم.

شاید این عمل را کوچک و غیرقابل توجه فرض نمایید در صورتیکه اقدام پیوسته و هدفمند هر یک از ما می تواند به جریانی پایدار برای معرفی  کرمانشاه کمک نماید.

مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، روسای اتحادیه ها، مجامع صنفی و هیات های ورزشی، مدیران انجمن های هنری و فرهنگی و همه گروه های مرجع برای اخذ میزبانی در کرمانشاه تلاش کنند و یقین بدانند که با همت آنان می توانیم کرمانشاه را به یکی از پایدارترین مقاصد گردشگری کشور تبدیل نماییم.

این حداقل وظیفه ما در قبال پیشرفت و آبادانی کرمانشاه است.

کد خبر 2775841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha