دستگاه امنیت اقلیم کردستان، ضمن احضار هر سه شاخۀ کومله درخصوص عدم تخلیه مقرها به آنان هشدار داده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک منبع آگاه از گروهک کومله اعلام کرد کە در چند روز اخیر، دستگاه امنیت، آنان را فراخواندە و از آنان خواستە است کە بە صورت رسمی، مقرهای خود را تخلیە کنند، در غیر این صورت، نیروهای عراقی وارد مقرهایشان خواهد شد.

بە گزارش کردپرس بە نقل از صدای آمریکا، یک منبع آگاە در صفوف هر سە شاخۀ گروهک کوملە اعلام کردە است: دستگاه امنیت، هر سە شاخۀ کوملە را احضار کردە و بە آنان گفتە است کە اگر مقرهایشان را تخلیە نکنند، نیروهای عراقی بە آنان حملە خواهد کرد.

وی افزود: نیروهای امنیتی اقلیم، بە آنان گفتەاند کە یا در "سورداش" مستقر شوند یا در "عربت".

این منبع آگاە در گفتگو با بخش کردی صدای آمریکا گفت: «اما ما اعلام کردەایم کە مقرهایمان را تخلیە نخواهیم کرد. در این خصوص بە سازمان ملل و چند نهاد دیگر نیز پیام فرستادەایم، حتی پیام خود را بە دولت مرکزی عراق نیز رساندەایم. اما پیداست کە اعمال فشارها، خاتمە نیافتە است. تنها راە باقیماندە آن است کە ما را نابود کنند و دست بە کشتار جمعی ما بزنند».

صدای آمریکا بە منظور تأیید این اظهارات چندین بار تلاش کردە کە با نیروهای امنیتی گفتگو کند اما موفق بە گفتگو با این نیروها نشدە است.

این منبع آگاە افزودە است: «ما هر سە شاخۀ کوملە قصد داریم کە مقرها را تخلیە نکنیم و در اینجا بمانیم. زیرا پیشتر شرطها را پذیرفتیم و پدیدۀ حضور مسلحانه را خاتمه دادیم و با معیارهای استاندارد جهانی مطابقت دادیم. سازمان ملل نیز رأساً از وضعیت مقرهایمان بازدید به عمل آورده است».

وی همچنین تصریح کرد: «بر همین اساس، آنچه اکنون قصد انجامش را دارند، تحقیر کردن شکوه و عزت و نمادهای این احزاب است که در این مقرها حضور دارند. به زبان ساده قصد دارند مانند مجاهدین خلق، ما را از خاک عراق و اقلیم کردستان اخراج کنند، اما اگر فشارها تداوم یابد و ما را ناچار کنند، گزینه های دیگری را در پیش خواهیم گرفت که احتمالاً مورد پسند هیچ یک از طرفها نباشد».

کد خبر 2771996

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha