مهلت ثبت اسامی احزاب و ائتلافها و نامزدهای مستقل پایان خواهد یافت/ ۱۲ حزب و ۲ ائتلاف تا کنون ثبت نام کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ روز دوشنبه مهلتی را که کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در ۱۳ ماه جاری به منظور ثبت نام احزاب و ائتلافهای و نامزدهای مستقل در انتخابات پارلمانی کردستان تعیین کرده بود، به پایان خواهد رسید. سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق نیز اعلام کرد تا کنون ۱۲ حزب و ۲ ائتلاف نام خود را به این منظور ثبت کرده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، به علت عدم ثبت نام حزب دمکرات کردستان و اقلیتها در موعد مقرر، کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق یکبار دیگر تاریخ جدیدی را برای ثبت نام احزاب و ائتلافهاب و نامزدهای انتخاباتی برای شرکت در ششمین دوره انتخابات آتی پارلمان کردستان تعیین کرد که از ۱۳ ماه جاری آغاز و تا روز دوشنبه ۲۴ ماه ژوئن پایان خواهد یافت.

دکتر عماد جمیل رئیس تیم رسانه‌ای کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد دوشنبه تاریخ ۲۰۲۴/۶/۲۴ تا پایان ساعات کاری رسمی آخرین مهلت ثبت نام احزاب و ائتلافها و کاندیداهای مستقل به منظور شرکت در انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان خواهد بود این تاریخ برای سومین بار تمدید نخواهد شد.

انجام مقدمات کمیسیون در حالی است که تا کنون از سوی ریاست اقلیم کردستان تاریخی برای برگزاری ششمین دوره انتخابات پارلمانی کردستان تعیین نشده است.

دکتر عماد جمیل اشاره کرد انجام راهکارها به منظور برگزاری انتخابات دوره ششم پارلمان کردستان ادامه دارند و  منتظر اعلام تاریخی برای برگزاری این انتخابات هستیم.

نامبرده افزود کمیسیون انتخابات عراق در هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهد در این جلسه در  خصوص تحویل لیست نامزدها و  احزاب و جناح‌های سیاسی که در این انتخابات شرکت می‌کنند تصمیم گیری خواهد شد.

دکتر عماد جمیل در ادامه تصریح کرد تحویل اسامی نامزدها و احزابی که در انتخابات پارلمانی کردستان شرکت خواهند کرد مدت دو هفته خواهد بود.

همزمان جومانه غلای سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات عراق اعلام کرد تا کنون تعداد ۱۲ حزب و ۲ ائتلاف نام خود را به منظور شرکت در انتخابات آتی پارلمان کردستان ثبت کرده‌اند.

غلای افزود ۷۷ نامزد مستقل نام خود را به این منظور ثبت کرده‌اند که این عدد در حال افزایش می‌باشد.

کد خبر 2772020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha