ترور نامزدهای انتخاباتی، همزمان با نزدیک شدن موعد برگزاری انتخابات پارلمان کردستان محتمل است

سرویس عراق و اقلیم کردستان -آراز عزیز، کارشناس مسائل امنیتی عراق، از  احتمال برهم خوردن اوضاع امنیتی در شهرهای اقلیم کردستان و ترور نامزدهای انتخاباتی،همزمان با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمان کردستان خبرداد.

به گزارش کردپرس، آراز عزیز، کارشناس مسائل امنیتی عراق در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» گفت: «اوضاع امنیتی اقلیم کردستان همزمان با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات پارلمان کردستان با ثبات خواهد ماند، اما آنچه که احتمالا" شاهد آن خواهیم بود، هدف قرار دادن نامزدها یا مسئولان شاخه های احزاب کردستانی، اعم از  احزاب حاکم یا مخالف خواهیم بود».

وی افزود: به طور کلی اوضاع امنیتی اقلیم کردستان، به ویژه با توجه به هماهنگی اربیل با طرف ایرانی و روابط تا حدودی خوب احزاب کردستانی با جریان های سیاسی مسلح درعراق،  «من معتقدم که اوضاع امنیتی در اقلیم با ثبات خواهد ماند و اگر هم اتفاقی روی دهد، این اتفاق معمولی و محدود خواهد بود».

وی تاکید کرد:دولت اقلیم کردستان موظف است محافظت بیشتری از نامزدهای انتخاباتی داشته باشد و تبلیغات انتخاباتی نیز باید پاک و عاری از روش‌ها و شیوه های هدف‌گیری‌های بی ارزش، چه امنیتی و چه رسانه‌ای برای بی‌اعتبار کردن نامزدها باشد.

کد خبر 2773285

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha