دادگاه  فدرال عراق چهارشنبه به شکایت اعضاء حزب دمکرات در شورای استان کرکوک رسیدگی می کند

شوخان حسیب، عضو شورای استان کرکوک، گفت: دادگاه عالی فدرال عراق فردا (چهارشنبه25 مهر1403) به شکایت اعضاء شورای استان کرکوک از حزب دمکرات کردستان درخصوص مشروعیت برگزاری نشست مربوط به تشکیل این شورا و مدیریت آن رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، شوخان حسیب، عضو شورای استان کرکوک، در گفتگو با خبرگزاری «شفق نیوز»با اشاره به اینکه دادگاه عالی فدرال عراق فردا (چهارشنبه25 مهر1403) به شکایت اعضاء شورای استان کرکوک از حزب دمکرات کردستان درخصوص غیرقانونی بودن برگزاری نشست مربوط به تشکیل این شورا و مدیریت آن رسیدگی خواهد کرد، افزود: «مامطمئن هستیم که قوه قضائیه عراق عامل تعیین کننده ای دراحقاق حق خواهد بود».

گفتنی است در دهم ماه اوت جاری ، ریبوار طه به عنوان استاندار کرکوک ومحمد حافظ به عنوان رئیس شورای این استان در بغداد، بدون حضور اعضای فراکسیون حزب دمکرات  کردستان و تعدادی از اعضاء عرب استان برگزیده شدند.

پیش از این نشست که در پایتخت بغداد برگزار شد، سه حزب، یعنی حزب دمکرات کردستان، ائتلاف عربی کرکوک و جبهه ترکمانی به طور جداگانه از تحریم این نشست خبردادندو اعلام کردند که نشست شورای استان کرکوک که منجر به انتخاب استاندارو رئیس شورای استان کرکوک شده است، غیرقانونی بوده و تاکید کردند که ازآنها برای حضور دراین نشست دعوت نشده بود.

کد خبر 2776448

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha