مهاجرت ۷۵۰ هزار شهروند عراق و اقلیم کردستان به کشورهای اروپایی در ۱۰ سال اخیر

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ به گزارش آمارهای رسمی مؤسسۀ آوارگان و پناهندگان «لوتکه» ۷۵۰ هزار مهاجر عراق و اقلیم کردستان در ۱۰ سال گذشته به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری کانال ۸، به گزارش آمارهای رسمی مؤسسه آوارگان و پناهندگان (لوتکه) در افراد بالای ۱۸ سال سن از سال ۲۰۱۵ تا پایان ماه مه سال جاری،  ۷۵۰ هزار و ۴۹۸ مهاجر عراقی که شامل شهروندان اقلیم کردستان نیز می‌شود به کشورهای اروپایی پناهنده شده‌اند و از این کشورها درخواست پناهندگی کرده‌اند.

در این آمارها آمده است در ۱۰ سال گذشته ۵۹۱ مهاجر قربانی شده‌اند که ۳۴۳ نفر آنها جان خود را از دست داده و ۲۴۸ نفر دیگر نیز مفقودالاثر می‌باشند.

در همین حال آری جلال رئیس مؤسسۀ لوتکه به رسانه خبری کانال ۸ اعلام کرد پناهندگان عراق و اقلیم کردستان به مهاجرت خود به خارج از کشور ادامه می‌دهند و به کشورهای اروپایی پناهنده می‌شوند.

همزمان به گزارش پیش بینی‌های مؤسسۀ لوتکه انتظار می رود ۷۵ هزار مهاجر دیگر در سال جاری از طریق یونان به کشورهای اروپایی برسند.

این در حالی است که در هفته گذشته حدود ۲۰ مهاجر کُرد در جریان غرق شدن دو قایق در نزدیکی سواحل کالابریای ایتالیا جان خود را از دست دادند.

کد خبر 2771923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha