علت آتش سوزی های اخیر در پالایشگاههای اقلیم کردستان، کشمکش بین مافیاهای کُرد است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- فایق یزیدی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، علت آتش سوزی های اخیر در پالایشگاههای اقلیم کردستان را ناشی از کشمکش بین  مافیاهای کُرد دانست.

به گزارش کردپرس، فایق یزیدی، عضو اتحادیه میهنی کردستان، درگفتگو با خبرگزاری «المعلومه» در واکنش به آتش سوزی های اخیر در پالایشگاههای اقلیم کردستان، با اشاره به اینکه میزان فساد و بی‌توجهی در حوزه نفت در اقلیم آشکار است که آن را در معرض چنین حوادثی آسیب‌پذیر می‌کند، گفت: انبارهای نفت دراقلیم کردستان بدون مجوزهستند و شمارش آنها دشوار است و یک بمب ساعتی محسوب می شوند.

یزیدی، افزود: دولت اقلیم کردستان هیچگونه مجوز قانونی برای اکتشافات نفتی ندارد و حزب دمکرات کردستان نیز قوانین را مراعات نمی کند و تاکنون در مقابل پیش نویس قانون نفت و گاز عراق ایستاده است و می خواهد که خلاء قانونی در پرونده نفتی همچنان باقی بماند تا فرصت بیشتری برای غارت این ثروت نفتی بیابد.

وی در خصوص قاچاق نفت از بنادر غیرمجاز در اقلیم کردستان، از دولت فدرال خواست برای جلوگیری از قاچاق نفت و دارو، گذرگاه‌های مرزی اقلیم را کنترل کند، زیرا این گذرگاه‌ها غیرمجاز و ناشناس هستندو اموال و سلامت شهروندان را به خطر می اندازند.

 گفتنی است که پیشتر آتش‌سوزی گسترده‌ای در پالایشگاه نفت در جاده گویر - اربیل در اقلیم کردستان روی داد.

در این حادثه که هنوز علت آن نامشخص است، ۱۲ نفر از نیروهای دفاع مدنی زخمی شدند.

کد خبر 2772028

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha