اظهارات بافل طالبانی در آخرین کمپین تبلیغاتی حزبش در ششمین دورۀ انتخابات پارلمان کردستان

رئیس اتحادیه میهنی کردستان پس از آخرین کمپین انتخاباتی حزبش در اربیل، پروژه‌ای به نام 2030 برای کردستان را معرفی کرد که به گفتۀ وی در روزهای آینده محتوای آن برای عموم مردم منتشر خواهد شد.

به گزارش کردپرس بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان در آخرین کمپین انتخاباتی حزبش در اربیل، سخنرانی خود در محورهای مختلفی ارائه داد که بیشتر سخنان وی خطاب به حزب دمکرات کردستان به عنوان رقیب دیرین این حزب بود. 

بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان، در این مراسم گفت: "ضروری است که دولت شفاف باشد." او همچنین به نهادهای دولتی انتقاد کرد که درآمد نفت را به سرقت می‌برند و گفت: "من نمی‌گذارم گاز را بدزدند."

او به نیاز به اصلاحات در سیاست‌های نفت و گاز و سیستم قضایی در اقلیم کردستان اشاره کرد و تاکید کرد که وضعیت فعلی قابل قبول نیست.

بافل جلال طالبانی در بخش دیگری از سخنانش درباره مشکلات داخل حزبی درون حزب رقیبش (حزب دمکرات کردستان) صحبت کرد و بیان کرد که "اقلیتی در درون حزب وجود دارد که باید پایان یابد."

 وی اضافه کرد: "با یک تی‌شرت سه روز خواب (آرامش) شما را می‌گیرند." چە بر سر ایزدیها آوردند؟ آنها را فروختند. من هرگز فراموش نخواهم کرد. ایزدیها التماس می کردند کە حداقل بە ما سلاح بدهید کە از خود دفاع کنیم. حتی بە آنان سلاح هم ندادند. این است تعریف هم بستگی در کردستان؟ شرمتان باد!

وی در ادامه به تنوع قومی در اربیل اشاره کرد و گفت: "هولیر باید برای اربیلی ها باشد. دوستان مسیحی و ترکمان شما نیز اربیلی هستید."

طالبانی به انتقادات در خصوص فساد و دیکتاتوری اشاره کرد و گفت: ای مردمی که در منطقه تحت کنترل حزب دمکرات و بارزانی ها هستید، آیا شما مانند خانواده بارزانی زندگی می کنید؟

او همچنین افزود: "تنها نیم ساعت به من فرصت دهید تا چهار سال به شما خدمت کنیم." و در ادامە گفت: "ما به فساد یک اقلیت در دولت اقلیم کردستان پایان خواهیم داد." من بهترین دوست هستم اما بە خدا قسم بدترین دشمن نیز هستم.

طالبانی تاکید کرد: تمام حزب دمکرات کردستان به اندازۀ من به مطالعه و کتابخوانی علاقه ندارند. «به لا اله الا الله به شما خواهیم فهماند که شما فرعون نیستید بلکه شما هم انسان هستید»!

بافل طالبانی خطاب به مسرور بارزانی تصریح کرد: به عدم پرداخت حقوق و نبود حقوق پایان خواهیم داد. به باج گیری پایان خواهیم داد. به سیاست کنونی پایان خواهیم داد که اقلیم کردستان به سوی نظام پلیسی می کشاند. به غارت و تاراج زمینها پایان خواهیم داد. به بیداد و بی عدالتی پایان خواهیم داد. به سیاست پلیسی پایان خواهیم داد. اتحادیۀ میهنی کردستان زنده شده است.

کد خبر 2776453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha