نامگذاری خیابانی به نام «پرتو کرمانشاهی» و برگزاری بزرگداشت استاد «کیوان سمیعی»

سرویس کرمانشاه _ بنیاد علمی و فرهنگی سلطانی با صدور اطلاعیه ای خواستار نامگذاری یکی از خیابان های اصلی شهر کرمانشاه به نام پرتو کرمانشاهی شد و از پیگیری برگزاری بزرگداشت استاد علامه کیوان سمیعی توسط این بنیاد خبر داد.

به گزارش کردپرس در اطلاعیه بنیاد علمی و فرهنگی دکتر محمدعلی سلطانی (پدر تاریخ کرمانشاهان) آمده است:

تولد پرتو، روز پرتو، پرواز پرتو همه و همه همراه با گزیده ها و سروده‌های او در ذهن و زبان و یاد و خاطره پیر و جوان و خرد و کلان کرمانشاهان چون زرده پراو و نسیم سراو، زیباترین وغمگین ترین منظره نامرئی است که با شیر اندرون شده با جان به در رود.

این بنیاد در راستای رسالت خویش که نخستین دوره جایزه کتاب برگزیده در حوزه تاریخ و ادبیات زاگرس به نام استاد پرتو کرمانشاهی را در یکمین سالگرد پرواز وی با رونمایی تالیف بدیع (پژواک پرتو) به همیاری موثر و همراهی بی دریغ و همدلی زلال صبایا و خانواده آن استاد به انجام رسانید. ضمن سپاس از تمامی دوستداران آن بزرگمرد در انعکاس و ظهور عواطف و احساسات نسبت  به وی _ از آنجا که پرتو شخصیتی فرامنطقه‌ای و نماد شعر و شعور و شجاعت و شهامت و سخاوت شهر کرمانشاه و کوهپایه‌های  زاگرس است، جامعه اهل قلم و ادب استان همانند این بنیاد خواستار و مطالبه گر نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی شهر کرمانشاه به نام استاد پرتو کرمانشاهی است که حداقل مسئولان ادارات ذیربط که مکاتبات آنها در کتاب پژواک پرواز پرتو برای پیگیری و شاهد روزگاران چاپ و منتشر شده است به عهد خود وفا کنند و این اقدام احترام به حیثیت فرهنگی و هنری و هویتی کرمانشاه است.

نامگذاری خیابانی به نام «پرتو کرمانشاهی» و برگزاری بزرگداشت استاد «کیوان سمیعی»

همچنین این بنیاد در ادامه خدمات خویش افتخار دارد باطلاع برساند _ دومین مراسم تجلیل از نامداران ماندگار در تدارک لازم بزرگداشت استاد علامه کیوان سمیعی کرمانشاهی است که با عنایت و همیاری حکما و فلاسفه و ادبای معظم و نامبردار کشور به انجام خواهد رسید و چگونگی برگزاری آن در زمان مقتضی از طریق رسانه‌های معتبر اعلام خواهد شد .

کد خبر 2761504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha